GULDKORN UR VARDAGEN

Krokusar och sushi

Kategori: Guldkorn

Ännu en härlig dag som skvallrar om att våren snart är här! Även om dagen till större delen har spenderats på jobbet och det vill säga inomhus, så har jag hunnit njuta av vårsolen när jag sprungit mellan husen. Sen så är det ju så att det är ett säkert vårtecken när solen obarmhärtigt lyser på fönsterrutorna och avslöjar att det är dags för en rejäl fönstertvätt..... Och inte blir det bättte av att de spränger i berget ungefär 7 meter från mitt kontor! Mycket damm kan jag lova er att det blir :-) När det kommer till fönstrerna hemma så lever jag ännu i förnekelse då solen hinner sjunka så pass mycket innan jag kommer hem - och det som inte syns finns inte, visst är det väl så man säger?? 

Påväg till resturangen för att handla lite lunch så hittade jag dessa fina små krokusar. Stackarna växte mitt i byggkaoset så vi får passa på att njuta av de så mycket vi kan innan de a) sprängs bort eller b) körs över av någon av alla de tunga fordonen som numera är vardagsmat precis utanför trappen. Ja, ja vi får nog ett fint sjukhus när det är klart. Kanske några korkusar överlever också.

 

 

Efter en lång dag på jobbet så bestämde jag mig för att pröva ett nytt sushiställe som ligger alldeles (för) nära mig och som jag kan passeras så lämpligt när orken tryter så här en tisdagskväll. Men åååå vad det var gott!! Sushi är nästan alltid gott men Mikaku Sushi måste jag verkligen rekommendera er som finns i Linköping. Underbar misosoppa hade de också. Tips, tips tips!!!!

Jag ser att det är några stycken som hittat hit - nyfiken i en strut som jag är så undrar jag ju vilka ni är? Och hur ni hittat hit? Trivs ni här :-)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: