GULDKORN UR VARDAGEN

Att blogga eller inte blogga det är frågan

Kategori: Guldkorn

Det här med att blogga har jag alltid varit nyfiken på att göra. Men det är svårt. Och framförallt så tar det tid. Tid som jag funderar på om jag har, eller rättare sagt om jag vill prioritera tid till att skriva inlägg. Samtidigt så tycker jag om att få skriva några rader då och då. Men utöver att det är svårt och tar tid så är det lite läskigt - jag ser ju att flera har hittat hit men jag har ju ingen aning om vilka ni är som läser!

Jag bestämde mig från början att detta är ett prov och att jag får se om det är någon som vill läsa min rader. Annars så kan jag ju lika gärna skriva i min vanliga "bok".

Och frågan är vad ska jag skriva. Jag har ett jobb som definitivt hindrar mig från att berätta några roliga ankdoter därifrån. Detta då jag delar min tid mellan två (tre) olika platser. Jag träffar patienter halva min arbetstid och på den andra halvan forskar jag och sedan så undervisar jag studenter.

Detta med patienter, jag menar, självklart så har jag tystandsplikt och jag vill faktiskt inte ens berätta om jag är läkare, sjuksköterska, administratör eller vad jag är. Inte heller var jag jobbar, universitetessjukhuset (ja, jag har ju redan avslöjat att det är Linköping jag befinner mig i), länssjukhus eller vårdcentral. Så det går bort. Sen så den andra delen av mitt jobb, den med forskning coh studenter. Även om jag inte har tystnadsplikt enligt lag när det gäller studenter och arbetet med de så tycker jag nog ändå att jag har en moralisk och etisk tystandsplikt när det kommer till detta. Då blir det forskningen kvar - å vad jag älskar denna!! Men, tvivlar på att så många av er, om några, är lika ned nördade i mitt område som jag är - det blir inget skoj för er tror jag :-)

Kvar är en massa fluff, fluff. Och det jag kan göra i dag om ni känner att ni har spenderar byxorna på er är att tipsa om Voltaires buljonger. Svindyra. Men å så goda! Inte riktigt lik agoda som när man själv kokar buljong. Men seriöst, vem har tid till detta???

Kram till er! Är ffa imponerad av er som tittat in trots att det har varit så tyst här. I en nystartad blogg dessutom. 

 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Men gissa om jag blev nyfiken nu! :) Inte ens en ledtråd?

    Du skriver jättebra och jag är säker på att du när du landat i det kommer älska att blogga. Det är så otroligt roligt med alla människornas kommer i kontakt med som man aldrig annars hade lärt känna. Så skriv lite till, gärna om din forskning. Tror faktiskt att många är intresserade. Söker man så hittar man ju hit.

    Kram till dig!

    Svar: Hi, hi!! :-) vi får se vad framtiden bjuder på Tack för pepp, ja, vi får se var allt landar!
    guldregn.blogg.se

    2013-04-16 | 05:39:18
    Bloggadress: http://edwardochjag.com

Kommentera inlägget här: