GULDKORN UR VARDAGEN

Nystart

Kategori: Guldkorn

Idag börjar vi (jag) åter med det nya livet. Det är väl bara sisådär 6-7:e gången sedan nyår. För ja, livet ska ju alltid, efter varje jul- eller sommarledighet, bli lite "lugnare", mer styrbart, mer på mina egna villkor. Komma hem innan 18 någon eller kanske till och med några kvällar i veckan. Äta 3 mål mat per dag + mellanmål. Träna - här har ambitionen sänkts från 4-5 dagar i veckan till 1-2 dagar i veckan. 

Dagens facit?

Frukost = ett äpple mitt mellan patienterna på mottagningen sisåsdär vid 10.30. Kanske jag kan få 0.5 poäng för detta på duktighetsutvärderingen?!

Lunch hade jag planerat att äta. Men något kom i mellan. Igen.

Åter på hemmaplan vid 18.01 - YES!!!!

Middag kan skådas nedan, omelett, paprika, tomater och avokado - YES!!!!!

 

 

 

Hade planerat för att spinga/promenera i kväll, men känner alltså, vi har storm här.

Och.Jag.Vill.Inte.Blåsa.Bort.

Men jag kanske ångrar mig och går och handlar glass sen, har nog lite ont i halsen och då säger min mamma att glass är bra. Jag har fått lära mig att lyssna på mina föräldara, de vet bäst säger de. 

O ja!! Jag höll ju på att glömma gobiten nedan! I min iver att börja mitt nya liv i morse så drog jag i mig en aloe vera snaps. Gott. Smakar jul och saffran trots att den enbart ska innehålla aloe vera, äpple och tranbär. Jag har uppenbarligen konstiga smaklökar.

 

Men ingen idé att hänga läpp för detta. Nya tag i morgon! Å sen så vankas det kanske glass i kväll - det får ju alla att må bra.

Kram på er!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: